zowel voor orientatie als voor opfrissing
Alles dat je wilt en moet weten
Strategisch inzicht, praktische ervaring en creativiteit vertaalt naar jouw succesvolle crowdfundingcampagne.
Van denken naar doen
Best practises voor jouw campagne
Omdat we net als jij specialist zijn op ons vakgebied weten we welke vragen beantwoord moeten worden om tot een goede strategie en campagne te komen. We delen jouw -en ons enthousiasme, en zorgen ervoor dat je niet onnodig wordt afgeremd en niet uit de bocht vliegt.

Oriëntatie crowdfunding

Overweeg je om een campagne te starten? Neem dan ook eens een kijkje bij het eerste onderdeel van het cursusmateriaal gericht op de voorbereiding van je campagne. Een goede voorbereiding zegt namelijk alles over je campagne.

Bekijk

Oriëntatie met de focus op jouw initiatief.
A. Video (introductie) – Wie wil je zijn? Wat wil je doen? Waar wil je naartoe?

B. Cases (best practises) – Concrete voorbeelden van anderen

C. Content (lessons learned) – Leren van anderen, leren van ons

Wat is crowdfunding?

Met crowdfunding kan je als je het goed aanpakt de financiering ophalen die je nodig hebt voor jouw onderneming, project of ander initiatief. Naast geld kan crowdfunding aan nog veel meer bijdragen, zoals de naamsbekendheid, feedback en resultaat in de vorm van bijvoorbeeld betalende klanten.

Kijk bij onze voorbeeldprojecten om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Wat kan crowdfunding voor mij betekenen?

Met crowdfunding kan meer dan veel mensen denken. Crowdfunding is voor veel verschillende ondernemingen en initiatieven geschikt. Afhankelijk van het soort ‘project’ wordt gekozen voor een bepaalde vorm van crowdfunding, een bepaald platform en invulling van de strategie en campagne. We zijn positief daar waar het kan, maar ook eerlijk wanneer het moet, we zeggen het dus ook eerlijk wanneer je er beter niet aan kan beginnen. Met onze ervaring kunnen we je goed helpen met de vragen die beantwoord moeten worden voordat je begint.

Kijk bij onze voorbeeldprojecten om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Kom ik in aanmerking voor crowdfunding?

Ben jij iemand die (eindelijk) iets (nieuws) gaat beginnen, een onderneming, een project of zelfs een beweging, dan is dit boek voor jou en is het tijd om de mensen met wie je er al over hebt gesproken te laten zien waartoe jij in staat bent. De mensen die in jou geloven zullen de eersten zijn die een bijdragen kunnen leveren aan jouw uiteindelijke succes. Hetzelfde geldt natuurlijk voor degene waarin jij gelooft, aan zijn of haar succes kan jij als eerste een belangrijke bijdrage leveren. Ken jij iemand die (eindelijk) iets (nieuws) gaat beginnen geef het boek dan cadeau en laat hiermee zien dat je in hem of haar gelooft. Ook voor de meer ervaren ondernemers biedt crowdfunding veel mogelijkheden, je hoeft je dus geen starter te voelen om er mee aan de slag te kunnen.

Kijk bij onze voorbeeldprojecten om een beeld te krijgen van verschillende projecten en ondernemingen.

Starten met crowdfunding

Wil je gericht van start met crowdfunding? Neem dan ook eens een kijkje bij het tweede onderdeel van het cursusmateriaal gericht op de start van je campagne. Een goede start zegt alles over je campagne.

Bekijk

Uiteenzetting met de focus op jou als initiatiefnemer.

A. Handleiding (introductie) – Leer/check de basics van crowdfunding

B. Relevantie (kaders bepalen) – Wie je bent en wat je doet, o.b.v. publiek

C. Netwerk (in kaart brengen) – wie je (al) kent en in hoeverre ze passen bij jouw gekozen identiteit en doelstellingen.

Hoe draagt een goede voorbereiding bij aan een goede start en een succesvolle campagne?

We zijn maar gestopt met tellen, het aantal platformen in Nederland en daarbuiten is enorm. Aantallen zijn wat dat betreft ook niet relevant. Het gaat om de kwaliteit van de platformen en de toegevoegde waarde die zij daadwerkelijk kunnen hebben voor jouw crowdfunding. Wegen de kosten van een platform op tegen de toegevoegde waarde van het platform? Is een internationale campagne mogelijk en haalbaar? Is ‘eigen’ crowdfunding techniek beter voor jouw onderneming of initiatief?

Het voordeel van bestaand crowdfunding platformen kan zijn dat hun bestaande netwerk een bijdrage kan leveren aan het succes van jouw crowdfunding campagne. Hier kunnen beperkingen tegenover staan die niet passen bij jouw onderneming, initiatief, strategie en gewenste campagne. Wat kan je van een bestaand platform verwachten en zijn er andere manieren om er meer uit te halen via het platform of via ‘eigen’ crowdfunding techniek? Wij hebben de ervaring om je hierbij te helpen.

Kijk bij onze services om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Hoe kun je crowdfunding inzetten op een manier die past bij jouw organisatie en organisatiedoelen?

Crowdfunding kan je wanneer je het op de juiste manier inzet naast het benodigde geld meer opleveren. Deze toegevoegde waarde kan er voor zorgen dat de kans op succes van jouw onderneming wordt vergroot. Crowdfunding kan er ook voor zorgen dat je meer controle blijft houden over de koers van jouw onderneming doordat een ander soort investeerder bij jouw onderneming wordt betrokken. Afhankelijk van de fase waarin jouw onderneming in zit kunnen bijvoorbeeld potentiële klanten in jouw onderneming investeren door op voorhand producten of diensten af te nemen. Dit kan naast een proof of concept (mensen willen jouw product of dienst hebben) en een proof of capability (je toont aan dat je het product of de dienst ook kan verkopen) opleveren. Deze bewijsvoering is mogelijk interessant voor andere partijen die willen investeren of financieren. Met mogelijke vervolg investeerders en/of financiers moet nu al rekening worden gehouden. Je wilt niet dat de manier van financieren waarvoor je nu kiest straks vervolgfinanciering in de weg staat. Het zogenaamde stapelen van financieren en de eerder besproken toegevoegde waarde komt aan bod in deze fase van de voorbereiding.

Kijk bij onze services of voorbeeldprojecten om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Wat heb je nodig en wat moet je doen voor een succesvolle campagne, hoe stuur je bij wanneer nodig?

Wat is er nodig aan resources, zowel mensen als andere middelen? Door onze ervaring weten wij waar de omslagpunten zitten in een crowdfundingcampagne en hoe deze gerealiseerd kunnen worden. We weten ook waar knelpunten kunnen ontstaan, hoe deze voorkomen kunnen worden en hoe er goed op kan worden gereageerd. Wanneer er onvoldoende resources binnen de organisatie aanwezig zijn kunnen wij de nodige ondersteuning bieden.

Kijk bij onze services om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Onderweg met crowdfunding

Wil je zorgen dat je de juiste keuzes maakt gedurende jouw campagne? Neem dan ook eens een kijkje bij het derde onderdeel van het cursusmateriaal gericht op de uitvoering van je campagne. Een gefund project zegt alles over je aanbod – oplossing.

Bekijk

Omslag van theorie naar praktijk, van denken naar doen.
A. Strategie opstellen – Stip op de horizon, station met tussenstations

B. Campagneplan maken – Concreet (agenda)punten invullen/verbinden

C. Techniek – Kiezen en inzetten technische mogelijkheden

Hoe kom je tot een opvallend, passend en doeltreffend campagneplan?

Of je nu een crowdfunding campagne start op een bestaand crowdfunding platform of dat je hiervoor gebruikmaakt van customized crowdfundingtechniek, in beide gevallen moet je opvallen met je campagne bij het juiste publiek. Naast dat er een aantal wetmatigheden zijn waar slim gebruik van gemaakt kan worden speelt creativiteit een belangrijke rol om de kans van slagen van jouw campagne te vergroten.

Kijk bij onze services of voorbeeldprojecten om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Welk platform past bij mijn onderneming of initiatief en draagt echt bij aan het succes?

We zijn maar gestopt met tellen, het aantal platformen in Nederland en daarbuiten is enorm. Aantallen zijn wat dat betreft ook niet relevant. Het gaat om de kwaliteit van de platformen en de toegevoegde waarde die zij daadwerkelijk kunnen hebben voor jouw crowdfunding. Wegen de kosten van een platform op tegen de toegevoegde waarde van het platform? Is een internationale campagne mogelijk en haalbaar? Is ‘eigen’ crowdfunding techniek beter voor jouw onderneming of initiatief?

Het voordeel van bestaand crowdfunding platformen kan zijn dat hun bestaande netwerk een bijdrage kan leveren aan het succes van jouw crowdfunding campagne. Hier kunnen beperkingen tegenover staan die niet passen bij jouw onderneming, initiatief, strategie en gewenste campagne. Wat kan je van een bestaand platform verwachten en zijn er andere manieren om er meer uit te halen via het platform of via ‘eigen’ crowdfunding techniek? Wij hebben de ervaring om je hierbij te helpen.

Kijk bij onze services om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Hoe onderhoud je de relatie met jouw crowd, hoe blijven ze betrokken bij jouw onderneming of initiatief?

Een crowdfundingcampagne stopt niet op het moment dat het doelbedrag (of meer) is opgehaald. Naast het leveren van mogelijke rewards en het nakomen van de gemaakte beloften is het belangrijk om de crowd blijvend te involveren. Op deze wijze levert de crowd een blijvende toegevoegde waarde.

Kijk bij onze voorbeeldprojecten om een idee te krijgen van wat je te wachten staat.

Zie ook

Trainingen
Training Get Inspired

In 1,5 uur nemen we je mee langs 10 succesvolle crowdfundingprojecten die wij hebben begeleid. 

Bekijk

Training Get Started

In 4 uur tijd zetten we het fundament neer voor jouw crowdfundingcampagne.

Bekijk

Training Get Funded
In 4 uur tijd wordt de strategie verder vertaald naar een operationeel plan dat als handvat dient bij de uitvoering van jouw campagne. 

Bekijk

Er bovenop
Blijf op de hoogte
Oriëntatie
Crowdfunding

Afwegen en overwegen

 

Wat kan crowdfunding voor mij betekenen?

Met crowdfunding kan meer dan veel mensen denken. Crowdfunding is voor veel verschillende ondernemingen en initiatieven geschikt. Afhankelijk van het soort ‘project’ wordt gekozen voor een bepaalde vorm van crowdfunding, een bepaald platform en invulling van de strategie en campagne. We zijn positief daar waar het kan, maar ook eerlijk wanneer het moet, we zeggen het dus ook eerlijk wanneer je er beter niet aan kan beginnen. Met onze ervaring kunnen we je goed helpen met de vragen die beantwoord moeten worden voordat je begint.

Kijk bij onze voorbeeldprojecten om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Kom ik in aanmerking voor crowdfunding?

Ben jij iemand die (eindelijk) iets (nieuws) gaat beginnen, een onderneming, een project of zelfs een beweging, dan is dit boek voor jou en is het tijd om de mensen met wie je er al over hebt gesproken te laten zien waartoe jij in staat bent. De mensen die in jou geloven zullen de eersten zijn die een bijdragen kunnen leveren aan jouw uiteindelijke succes. Hetzelfde geldt natuurlijk voor degene waarin jij gelooft, aan zijn of haar succes kan jij als eerste een belangrijke bijdrage leveren. Ken jij iemand die (eindelijk) iets (nieuws) gaat beginnen geef het boek dan cadeau en laat hiermee zien dat je in hem of haar gelooft. Ook voor de meer ervaren ondernemers biedt crowdfunding veel mogelijkheden, je hoeft je dus geen starter te voelen om er mee aan de slag te kunnen.

Kijk bij onze voorbeeldprojecten om een beeld te krijgen van verschillende projecten en ondernemingen.

Wat is crowdfunding?

Met crowdfunding kan je als je het goed aanpakt de financiering ophalen die je nodig hebt voor jouw onderneming, project of ander initiatief. Naast geld kan crowdfunding aan nog veel meer bijdragen, zoals de naamsbekendheid, feedback en resultaat in de vorm van bijvoorbeeld betalende klanten.

Kijk bij onze voorbeeldprojecten om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Campagne
Strategie en Platform

De juiste voorbereiding

 

Welk platform past bij mijn onderneming of initiatief en draagt echt bij aan het succes?

We zijn maar gestopt met tellen, het aantal platformen in Nederland en daarbuiten is enorm. Aantallen zijn wat dat betreft ook niet relevant. Het gaat om de kwaliteit van de platformen en de toegevoegde waarde die zij daadwerkelijk kunnen hebben voor jouw crowdfunding. Wegen de kosten van een platform op tegen de toegevoegde waarde van het platform? Is een internationale campagne mogelijk en haalbaar? Is ‘eigen’ crowdfunding techniek beter voor jouw onderneming of initiatief?

Het voordeel van bestaand crowdfunding platformen kan zijn dat hun bestaande netwerk een bijdrage kan leveren aan het succes van jouw crowdfunding campagne. Hier kunnen beperkingen tegenover staan die niet passen bij jouw onderneming, initiatief, strategie en gewenste campagne. Wat kan je van een bestaand platform verwachten en zijn er andere manieren om er meer uit te halen via het platform of via ‘eigen’ crowdfunding techniek? Wij hebben de ervaring om je hierbij te helpen.

Kijk bij onze services om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Hoe kun je crowdfunding inzetten op een manier die past bij jouw organisatie en organisatiedoelen?

Crowdfunding kan je wanneer je het op de juiste manier inzet naast het benodigde geld meer opleveren. Deze toegevoegde waarde kan er voor zorgen dat de kans op succes van jouw onderneming wordt vergroot. Crowdfunding kan er ook voor zorgen dat je meer controle blijft houden over de koers van jouw onderneming doordat een ander soort investeerder bij jouw onderneming wordt betrokken. Afhankelijk van de fase waarin jouw onderneming in zit kunnen bijvoorbeeld potentiële klanten in jouw onderneming investeren door op voorhand producten of diensten af te nemen. Dit kan naast een proof of concept (mensen willen jouw product of dienst hebben) en een proof of capability (je toont aan dat je het product of de dienst ook kan verkopen) opleveren. Deze bewijsvoering is mogelijk interessant voor andere partijen die willen investeren of financieren. Met mogelijke vervolg investeerders en/of financiers moet nu al rekening worden gehouden. Je wilt niet dat de manier van financieren waarvoor je nu kiest straks vervolgfinanciering in de weg staat. Het zogenaamde stapelen van financieren en de eerder besproken toegevoegde waarde komt aan bod in deze fase van de voorbereiding.

Kijk bij onze services of voorbeeldprojecten om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Hoe kom je tot een opvallend, passend en doeltreffend campagneplan?

Of je nu een crowdfunding campagne start op een bestaand crowdfunding platform of dat je hiervoor gebruikmaakt van customized crowdfundingtechniek, in beide gevallen moet je opvallen met je campagne bij het juiste publiek. Naast dat er een aantal wetmatigheden zijn waar slim gebruik van gemaakt kan worden speelt creativiteit een belangrijke rol om de kans van slagen van jouw campagne te vergroten.

Kijk bij onze services of voorbeeldprojecten om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Uitvoering
Voorbereiding tot nazorg

Gerichte keuzes maken

 

Hoe draagt een goede voorbereiding bij aan een goede start en een succesvolle campagne?

We zijn maar gestopt met tellen, het aantal platformen in Nederland en daarbuiten is enorm. Aantallen zijn wat dat betreft ook niet relevant. Het gaat om de kwaliteit van de platformen en de toegevoegde waarde die zij daadwerkelijk kunnen hebben voor jouw crowdfunding. Wegen de kosten van een platform op tegen de toegevoegde waarde van het platform? Is een internationale campagne mogelijk en haalbaar? Is ‘eigen’ crowdfunding techniek beter voor jouw onderneming of initiatief?

Het voordeel van bestaand crowdfunding platformen kan zijn dat hun bestaande netwerk een bijdrage kan leveren aan het succes van jouw crowdfunding campagne. Hier kunnen beperkingen tegenover staan die niet passen bij jouw onderneming, initiatief, strategie en gewenste campagne. Wat kan je van een bestaand platform verwachten en zijn er andere manieren om er meer uit te halen via het platform of via ‘eigen’ crowdfunding techniek? Wij hebben de ervaring om je hierbij te helpen.

Kijk bij onze services om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Wat heb je nodig en wat moet je doen voor een succesvolle campagne, hoe stuur je bij wanneer nodig?

Wat is er nodig aan resources, zowel mensen als andere middelen? Door onze ervaring weten wij waar de omslagpunten zitten in een crowdfundingcampagne en hoe deze gerealiseerd kunnen worden. We weten ook waar knelpunten kunnen ontstaan, hoe deze voorkomen kunnen worden en hoe er goed op kan worden gereageerd. Wanneer er onvoldoende resources binnen de organisatie aanwezig zijn kunnen wij de nodige ondersteuning bieden.

Kijk bij onze services om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

Hoe onderhoud je de relatie met jouw crowd, hoe blijven ze betrokken bij jouw onderneming of initiatief?

Een crowdfundingcampagne stopt niet op het moment dat het doelbedrag (of meer) is opgehaald. Naast het leveren van mogelijke rewards en het nakomen van de gemaakte beloften is het belangrijk om de crowd blijvend te involveren. Op deze wijze levert de crowd een blijvende toegevoegde waarde.

Kijk bij onze voorbeeldprojecten om een idee te krijgen van wat je te wachten staat.

Direct contact

Weet je ons te vinden?

Telefoon

+31 (6) 83 05 92 58

Adres

Saturnusstraat 14, Den Haag

Email

info@getacrowd.nl

Pin It on Pinterest